Zending en goede doelen

Stichting Woord en Daad

Iedere week, bij voorkeur op maandag, is er de mogelijkheid een bijdrage mee te geven voor de zending. Als christelijke school willen we graag instanties en personen ondersteunen, die vanuit een christelijke identiteit medemensen in nood willen helpen en zorg dragen voor de verspreiding van het Evangelie van Jezus Christus. De school heeft via de stichting ‘Woord en Daad“ drie kinderen geadopteerd. De kinderen krijgen voedsel, kleding en christelijk onderwijs.

De Prins Mauritsschool spaart postzegels voor de stichting ‘Woord en Daad’. Alle postzegels, afgeweekt of niet, zijn welkom. De postzegels leveren voor de stichting ongeveer € 7,- per kilo op. De kinderen kunnen de postzegels bij de groepsleerkracht inleveren.

Schoenendoosactie

Ook met de schoenendoosactie mogen we laten merken oog en hart te hebben voor de ander. In sommige groepen worden schoenendozen versierd. Ieder mag - vrijblijvend - thuis de schoenendoos vullen met klein speelgoed, stiften, tandpasta e.d. De kinderen leveren de doos op school in. De verzamelde dozen worden vervolgens uitgedeeld aan kinderen in diverse noodlijdende gebieden op deze aarde.

Sluiten